RSS
Hello! Welcome to this blog. Rasai keseronokan di dalam blog ini. Saya harap anda enjoy sentiasa. Have a nice day!!!.

Elakkan Stress...


Stress adalah perkara biasa yang manusia alami. Ini disebabkan tekanan tau ketidakkawalan yang diterima oleh seseorang. Ianya ada kelebihan dan ada keburukannya iaitu:

Kelebihan:

- Stress akan membantu anda untuk menyedarkan anda tentang diri and. Stress yang seperti ini adalah stress yang tidak terlampau jika dibandingkan dgn stress yang melampaui batas. Kita juga perlu byk bersabar jika ada tekanan.

Keburukan:

- Stress menyebabkan Fizikal, Mental, Emosi serta Jiwa rosak. Ya, memang rosak. Jika anda tidak sedar dlm stress yg melampau ini mungkin ia akan memburukkan diri anda dan merosakkan Profession anda. Jadi elakkan, katakan Tak Nak!!! kepada STRESS...

Di sini ada Tips Yang Kedua iaitu sambungan drp Pertama:

Kedua:

- Elakkan STRESS kerana ia akan menggangu kerja harian anda. Dalam membina POTENSI MINDA yang baik anda perlu dalam keadaan tenang dan sabar.


Cari tempat yang tenang dan senang utk berfikir kerana ia akan membantu anda. Minda anda tidak boleh menerima dua perkara dalam satu masa kecuali jika dilatih begitu, jadi jgn serabutkan fikiran dengan pelbagai perkara yang tidak berfaedah kerana ianya mungkin akan menjadikan anda seorang gila. Ya, gila macam di tempat... fikirlah sendiri.


Tips yang saya bagi kali ini adalah lebih berpotensi kerana kalau tidak boleh kawal stress otak akan mereng dan tidak boleh berfikir. Letakkan pemikiran anda pada tempat dan masa yang selesa. Seperti, sebelum tidur kita baring kemudian buat kesimpulan apa yg anda lihat. Kalau nak tahu cara buat kesimpulan anda kembali pada tips Pertama yang saya beri dalam Ilmu(Potensi Minda).

Ok, itu sahaja daripada saya. Ikuti Tips-tips yang seterusnya.

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Hiburan Remaja. All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Free Blogger Layouts | Bloggerized by Miss Dothy